1. Czy w przypadku gwałtownego wzrostu liczby zachorowań we Włoszech/Francj/Austrii, na kilka dni przed wyjazdem, jest możliwość bezkosztowego przeniesienia rezerwacji na inny kraj lub późniejszy termin?
Tak. W przypadku pogorszenia się sytuacji w kraju docelowym, potwierdzonej decyzjami władz (kwarantanna przy wjeździe lub powrocie, ograniczenie w przemieszczaniu się w kraju docelowym lub inne, nowo zaistniałe i istotne ograniczenia) rezygnacja lub przeniesienie rezerwacji w inne miejsce lub na inny termin jest możliwa do ostatniej chwili bez potrąceń.
Przypominamy też o dodatkowej gwarancji Wygoda: wszyscy nasi klienci mogą w tym sezonie bezkosztowo zrezygnować bez podawania powodów do 14 dni przed wyjazdem.
2. Do kiedy można zrezygnować z wyjazdu mając wykupione ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji?
Osoba, która wykupi ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji jest objęta ochroną ubezpieczeniową od dnia następnego po zakupieniu imprezy turystycznej do momentu jej rozpoczęcia. Tak więc, w przypadku wystąpienia dowolnej z okoliczności, która zgodnie z warunkami ubezpieczenia uprawnia do rezygnacji, można zgłosić ją do momentu wyjazdu. Tutaj dowiesz się więcej o ubezpieczeniach od kosztów rezygnacji -> sprawdź Bezpieczne Rezerwacje
3. Jaki jest termin zwrotu pieniędzy w przypadku odwołania imprezy turystycznej przez biuro (np. z powodu lockdownu czy zamknięcia stoków)?
14 dni w formie przelewu. Problemy ze zwrotami pieniędzy, które powstały na początku epidemii, w marcu, związane były z nagłym zatrzymaniem przepływów finansowych w całej turystyce. Oznacza to, że wpłacone przez nas zaliczki lub pełne płatności nie zostały zwrócone przez kontrahentów zagranicznych. W tym roku umowy z hotelami zabezpieczają nas przed taką sytuacją i dzięki temu pobierane przez nas kwoty zaliczek zostały obniżone z 30 do 10% a zwroty realizowane są w ustawowym czasie 14 dni.
4. Co się stanie, jeśli trafię na kwarantannę podczas trwania imprezy turystycznej? Kto pokryje koszty pobytu na kwarantannie oraz koszt powrót do kraju?
Wszyscy uczestnicy imprez organizowanych przez biuro Wygoda ubezpieczeni są w ramach polisy ubezpieczeniowej obejmującej koszty leczenia na wypadek zachorowania na Covid. W przypadku zachorowania i konieczności hospitalizacji opiekę nad podróżnym przejmuje ubezpieczyciel, który pokrywa koszt transportu o ile stwierdzone zachorowanie jest potwierdzone medycznie. Ewentualny transport do kraju będzie możliwy po całkowitym wyleczeniu klienta i przejściu kwarantanny, zgodnie z aktualnymi zaleceniami służb medyczno- sanitarnych danego kraju. Koszty kwarantanny są pokryte przez ubezpieczenie, jeśli została ona zalecona ze względów medycznych przez lekarza. Ubezpieczyciel może też zorganizować powrót do kraju przy wykorzystaniu karetki przeznaczonej do transportu pacjentów z chorobami zakaźnymi (w tym COVID-19), przy wykorzystaniu przeszkolonej załogi. Tutaj przeczytasz więcej o ubezpieczeniach kosztów leczenia -> sprawdź Bezpieczne Podróże
5. Bliska osoba z mojej rodziny zachorowała na Covid. Czy jeżeli posiadam wykupione ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji, otrzymam zwrot pieniędzy w przypadku rezygnacji z wyjazdu?
Niestety nie. W przypadku zachorowania na Covid zwrot kosztów nastąpi tylko i wyłącznie w sytuacji zachorowania Ubezpieczonego lub Współuczestnika podróży, wymagana jest diagnoza medyczna potwierdzająca zachorowanie.
6. Posiadam wykupione ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji. Czy mogę bezkosztowo anulować rezerwację, w sytuacji gdy przed wyjazdem zostanę skierowany na kwarantannę?
Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji nie obejmuje kwarantanny. Aby ubiegać się o zwrot kosztów musi wystąpić nagłe zachorowanie ubezpieczonego lub współuczestnika podróży, które uniemożliwi uczestnictwo w wyjeździe, zachorowanie musi zostać potwierdzone medycznie.
7. Jak będzie wyglądał transport autokarem - obostrzenia, wymogi, konieczność podróży w maseczce?
Regulacje dotyczące maseczek narzucają kraje, przez które odbywa się przejazd autokaru. W obecnej chwili przepisy w tym zakresie zmieniają się z tygodnia na tydzień, liczymy jednak, że w styczniu będziemy mogli pożegnać się z maseczkami w autokarach. Przypominamy także, że w naszych autokarach w tym sezonie każdy podróżny otrzymuje 2 miejsca.
8. W jaki sposób będą funkcjonowały kompleksy narciarskie? Czy będą obowiązywały limity na stokach, w gondolkach, kolejkach do wyciągów?
Zgodnie z informacjami otrzymanymi od konsorcjów narciarskich przewidywany jest limit osób na wyciągach (w gondoli, na krzesełku), co przy obniżonym ruchu nie powinno generować kolejek. Obowiązują maseczki w budynkach wyciągów i w trakcie jazdy wyciągiem. Poza tym cała infrastruktura ma działać normalnie.
9. W jakiej formie będą podawane posiłki w hotelach?
Będzie to zależało od aktualnej sytuacji w danym regionie i decyzji władz. Ograniczenia dotychczas stosowane polegały na konieczności używania maseczek i jednorazowych rękawiczek w trakcie korzystania z bufetu oraz na ograniczeniu ilości osób przy jednym stole.
10. Jakie obostrzenia będą obowiązywały na basenach i hotelowych strefach wellness?
Regulacje tego typu zależą od władz państwowych lub regionalnych. W obecnej chwili nie ma możliwości stwierdzenia jak będą one wyglądały w nowym roku. W okresie letnim i jesiennym większość stref wellness i basenów w hotelach była czynna, ale obowiązywał limit osób.
11. Wybierając ofertę zależało mi na hotelu z basenem i strefą wellness. Czy w przypadku braku możliwości skorzystania z tych udogodnień mogę ubiegać się o rekompensatę lub częściowy zwrot kosztów od biura?
Niestety nie. Hotele nie różnicują swojej ceny w zależności od panujących obostrzeń dotyczących korzystania z wellness. Stąd też nasze ceny nie uwzględniają takiej możliwości. Przypominamy jednak, że każdy klient ma prawo do rezygnacji bez podawania przyczyny do 14 dni przed wyjazdem.
12. Dlaczego w przypadku rezygnacji z wyjazdu zostaną mi potrącone koszty wykupionego ubezpieczenia od Kosztów Rezygnacji?
Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji pracuje na rzecz klienta od dnia następnego po dniu potwierdzenia rezerwacji do czasu rozpoczęcia imprezy turystycznej lub jej anulowania. Jest to usługa dodatkowa, która zostaje opłacona ubezpieczycielowi przez touroperatora w momencie zawarcia umowy przez klienta. W przypadku anulacji wyjazdu koszty ubezpieczenia od rezygnacji zostaną potrącone klientowi proporcjonalnie do czasu jaki obowiązywały tj. od dnia potwierdzenia rezerwacji do dnia następnego po dniu anulowania imprezy turystycznej.
Umowa Ubezpieczeniowa jest zawarta za pośrednictwem Wygoda Travel na rzecz Klienta; stronami umowy są: Klient i TU Signal Iduna. Wygoda Travel nie pośredniczy pomiędzy Klientem a Ubezpieczycielem w rozwiązywaniu ew. sporów wynikłych przy realizacji Umowy Ubezpieczenia, nie ma także wpływu na decyzje dotyczące sposobów leczenia, transportu czy wypłaty odszkodowań.
Zespół Family Winter Club